Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Klirr och Beckers gör "prank"-reklam

Publicerad: 16 april 2014, 05:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:41

Färgtillverkaren Beckers lanserar en reklamfilm där fotgängare överraskas. Bakom kampanjen står Klirr.


Beckers gör tillsammans med Klirr Stockholm en av sina största reklamsatsningar någonsin inför färgbranschens utomhussäsong.

I samband med att färgtillverkaren tagit fram en ny varumärkes- och kommunikationsplattform lanserar Beckers också en ny reklamfilm.

I filmen projiceras plötsligt en film på en husfasad medan hög musik spelas till några fotgängares stora överraskning.

– Det kan låta knäppt, att först lägga massvis med tid vid datorerna för att göra en film som vi sedan filmar av, men på så sätt kan Beckers berätta allt de vill om den nya färgen samtidigt som vi fick fram de reaktioner vi ville hitta genom Dolda kameran-formatet, säger Curt Rosén, kreativ chef på Klirr, i ett pressmeddelande.

Reaktionerna på projiceringsfilmen ville Beckers skulle vara äkta.

" Ja reaktionerna är äkta. Det är statister, men de hade ingen som helst aning om vad det var för typ av produktion, företag eller vad de skulle göra innan de gick längs den upplysta vägen i villaområdet", skriver Lina Markström, kommunikationsansvarig Beckers, i ett mail till Dagens Media.

Reklamfilmen börjar gå i slutet av april i samtliga stora tv-kanaler.

Andrea Svanberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.