Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Klarna utses till Årets annonsör

Klarna är Årets Annonsör

Foto: Anna Hållams

”Årets Annonsör har med självförtroende, självdistans och nytänkande vågat skapa ett helt eget uttryck i en traditionell och förtroendetung bransch”, lyder motiveringen.


Publicerad 2019-05-08 14:29

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Dela artikeln:

Klarna har utsetts till Årets Annonsör i tävlingen Stockholm Media Award som hålls i samband med Stockholm Media Week. 

Bland de nominerade fanns även Arla, Försvarsmakten, Ikea, McDonalds och Oatly. För att bli utsedd till Årets annonsör ska en rad kriterier uppfyllas. 

Årets Annonsör ska, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt mediearbete. Annonsören har använt sig av smarta, modiga och/eller gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget. Annonsören har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden.

Motiveringen lyder:

”Årets Annonsör har med självförtroende, självdistans och nytänkande vågat skapa ett helt eget uttryck i en traditionell och förtroendetung bransch. I stället för tusen hårda, och i värsta fall svårförstådda argument, har man vågat samla all sin kommunikation kring känslan och upplevelsen som tjänsten ska ge användarna. En idé som med höjd och konsekvens tagits ut i breda media, sociala kanaler, tappat in på populärkultur, blivit nytänkande pr och till och med produkter som gestaltar varumärket. Varje kontaktpunkt har gjorts till bärare av vad man står för och ett annorlundaskap som får oss att vilja prata om det och dela det med andra. Genom att ta sitt koncept hela vägen har man lämnat stimmet av startups bakom sig och blivit branschens tydliga och moderna nytänkare. Flåsande i nacken på jättarna. Smooth jobbat!”

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.