Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Klarna i stor reklamoffensiv

Här är DDB:s första reklamfilmer för Klarna.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Februari 2016, 07:45
Uppdaterad: 29 Februari 2016, 07:57

Ämnen i artikeln:

KlarnaDDB

I november kunde  Dagens Media avslöja att det svenska betallösningsföretaget Klarna var i slutfasen av sin byråpitch och att DDB Stockholm skulle ro hem uppdraget.

Nu släpps reklambyråns första reklamfilm för Klarna.

Syftet är att visa hur smidigt det är att använda Klarna och payoffen är ”Smoooth”. Kampanjen är tänkt att markera nästa steg i företagets resa från att ha varit en renodlad betallösning för e-handlare mot att bli ett varumärke för konsumenter.

– Vi föll för konceptet “Smoooth” eftersom det beskriver den samlade känslan av hur en riktigt bra upplevelse bör vara när man handlar på nätet. Vi vill på ett lättsamt och lite annorlunda sätt visa att det är just att erbjuda en smidig köpupplevelse som Klarna är bra på och det hela vi hela tiden strävar efter att utveckla ännu mer, säger Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski, i ett pressmeddelande.

Bakom filmerna står, förutom DDB Stockholm, de kanadensiska regissörerna The Perlorian Brothers och 3D-animationsbyrån Glassworks. Kampanjen kommer att gå i tv, digitalt och utomhus samt synas i Klarnas egna kanaler och i sociala medier.

Se filmerna här:

Ämnen i artikeln:

KlarnaDDB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.