Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Klåfingrig babian inleder Specsavers trilogi

Publicerad: 3 September 2009, 09:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Firar fem år med reklamfilmstrilogi. Se den första filmen på Dagensmedia.se.


Optikkedjan Specsavers fyller fem år i år. Det firar man med tre reklmfilmer som har tagits fram av reklambyrån Scp och produktionsbolaget Bobby.

Specsavers kommunikation fortsätter att kretsa kring erbjudandet om två glasögon till priset av en.

– Vi spinner vidare på de tillfällen då du behöver ha ett extra par glasögon till hands. Den första filmen visar att ett besök hos Specsavers kan betyda skillnaden mellan en förstörd semester eller ett kul reseminne, säger Tommy Östberg, ad på Scp, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går också i radio, print, butik, som dr och på webben.

– Vår satsning på att lekfullt förklara poängen med att ha ett extra par glasögon har varit lyckad, säger Anders Zanton, marknadschef på Specsavers, enligt pressutskicket.

Specsavers mediebyrå är Mediacom Göteborg.

Arbetsgrupper:

Scp:

Anders Davidsson (kundansvarig projektledare), Tommy Östberg (AD), Linda Påhlman (byråproducent), Hans Åkesson (copy), Birgitta Grönlund (AD-ass), Marita Hultberg (produktionsledare) och Eva Lilja (illustration).

Bobby:

Mikael Gemoll (regi), John Johansson (producent), och Jörgen Brennicke (fotograf).

Kaliber:

Pär Hallström och William Lind (kompositörer och ljuddesigners)

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.