Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kladdiga barn ska väcka småbarnsföräldrar

Publicerad: 5 September 2016, 13:56
Uppdaterad: 6 September 2016, 07:09

Pensionsmyndigheten och Klirr Stockholm vill få stressade småbarnsföräldrar att fundera över sin pension.


Pensionsmyndigheten inledde i våras ett nytt reklamsamarbete med Klirr Stockholm.

Nu startar en ny kampanj med syftet att få småbarnsföräldrar att ta sig tid att fundera över sin pension.

Myndigheten vill förbättra kännedomen om att föräldraledighet, vab och deltidsarbete påverkar pensionen, med förhoppningen att det ska leda till mer jämlik fördelning mellan föräldrarna.

Samtidigt kan det vara svårt att hitta tid under småbarnsåren att engagera sig i sin framtida pension.

Anna Savelius, projektledare på Pensionsmyndighetens kommunikationsavdelning, säger i ett pressmeddelande:

- Vi ville närma oss föräldrarna med en ödmjukhet och förståelse för att de har fullt upp. Men att man trots en full famn och ett späckat schema tar sig tid att fundera över pensionen. I slutändan är det upp till var och en att bestämma hur man gör, men vår förhoppning är att fler föräldrar ska göra medvetna val.

Arbetsgrupp

Kund/uppdragsgivare

Pensionsmyndigheten, Anna Savelius, projektledare kommunikationsavdelningen

Byrå:

Klirr Stockholm

Arbetsgrupp:

Morten Hafsø, ad

Martin Norbelie, copy

Sean Barrett, cd

Hanna Winéus, projektledare

Carmen Recarey, produktionsledare

Tobias Wallin, grafisk formgivare, digitalt

Alejandra Lillewarg, grafisk formgivare, print

Maja Haraldsson, planner

Produktionsbolag:

Able Film

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.