Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kjell & Company hyllar tekniknörden

Publicerad: 17 juli 2013, 11:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Hemelektronikedjan Kjell & Company har just avslutat sin kampanj "Kjellkampen" i vilken Sveriges tekniknörd utsågs.


Under åtta veckor har Kjell & Company genomfört "Kjellkampen", vilket är hemelektronikkedjans största digitala kampanj hittills.

– Förr var det lite fult att vara tekniknörd, men nu har det blivit hippt. I flera år har vi diskuterat hur vi skulle kunna uppmärksamma det, säger Kjell & Companys vd, Mikael Dahnelius till Dagens Media.

Idén till tävlingen kläcktes av en av medarbetarna på marknadsavdelningen medan genomförandet gjordes i samarbete med produktionsbolaget Bombayworks.

"Kjellkampen" är en onlinebaserad frågesportstävling i vilken totalt 45 000 personer deltagit hemifrån genom att svara på frågor.

Fyra finalister fick visa upp sina kunskaper live innan den 21-årige Alexander Lagerström tog hem segern och korades Sverige Tekniknörd 2013.

Mikael Dahnelius är nöjd med kampanjen:

– Vi är glada och lite förvånade över att så många hittade hit. Vi hade köpt lite utrymme på en del tekniksajter men främst marknadsfört oss i egna kanaler och på Facebook. Nu har vi bestämt oss för att köra nästa år igen.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.