Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kiss & bajs-humor från Betsafe

Publicerad: 9 September 2009, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Humor parat med sociala medier ska ge Betsafe skjuts på marknaden. I september är det premiär för Betsafes största kampanj någonsin.


Betsafe gör en kraftigt ökad marknadsföringsinsats i år och passade i februari på att byta reklambyrå. Hilanders fick uppdraget att se över spelbolagets position och kommunikationsplattform.

– Syftet är självklart att bygga kännedom och ta större andelar på våra marknader. Vi är redan det vi vill vara, men vi måste bli tydligare i kommunikationen, säger Pia-Karin Åkesson, marknadschef för Betsafe.

Betsafe har fått en ny logotyp med ”vinn på nästan vad som helst” som slogan. Bolaget ska använda sig mer av sociala medier och reklamen får en större portion humor.

– Vi startar flera bloggar och bjuder in spelarna att komma med förslag på spel. De spelen handlar inte om att tjäna pengar på det utan om att bli personligare, säger Pia-Karin Åkesson.

Målet är att reklamen ska sticka ut i jämförelse med konkurrenternas marknadsföring.

– Printen är väldigt pang på. Filmerna handlar om människor som bettar på saker och ting. Vi har gjort en kissfilm och en bajsfilm. Målgruppen är väldigt grabbig eftersom det är en stor andel män som spelar, säger Pelle Bergkvist, cd på Hilanders.

Läs hela artikeln i senaste Dagens Media.

Fakta om kampanjen

Period: Året ut med start vecka 37.

Arbetsgrupp Hilanders: Pelle Bergkvist. cd; Ulf Eriksson, copy; Mikael Olsson; Ulf Strömqvist, projektledare; Peter Syrjänen, original; Margareta Tello, produktionsledare.

Filmproduktion: Social Club (Jesper Ericstam, regissör).

Mediebyrå: OMD.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.