Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

King slog Svensson

Publicerad: 17 Juni 2013, 13:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:42

I den inledande matchen mot Svensson i DN Reklamcupen avgick King som segrare.


Ämnen i artikeln:

KingDN reklamcupenSvensson

Tidigare i dag berättade Dagens Media om DN reklamcupen som inleds i dag med matchen mellan reklambyråerna King och Svensson.

Efter att juryn fått säga sitt stod det klart att King tog hem segern med sin annons för Triss.

Anders Hegerfors, Copywriter på Forsman & Bodenfors och jurymedlem motiverade vinnaren på följande sätt i ett pressmeddelande:

– Ett väldigt tydligt, enkelt och roligt koncept. Det är såna här idéer man irriterar sig på att man inte kom på själv.

Marita Bertilson, marknadschef på Specsavers och även hon jurymedlem säger så här i pressmeddelandet:

– Konsekvent, hög igenkänning, tydlig och att alla kan "känna igen sig" i budskapet - det är något vi alla drömmer om.

Sammanlagt består juryn av åtta namnkunniga medieprofiler medan folket står för den nionde rösten.

Hade folket själva fått bestämma hade Svensson vunnit med sin annons för 7-Eleven. De tog nämligen hem 65 procent av folkets röster.

Nästa match äger rum på onsdag när juniormästarna Berghs möter IF Metall och Familjen Pangea.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

KingDN reklamcupenSvensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev