Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Kia tar hjälp av Sveriges yngsta testpiloter

Kia låter Sveriges yngsta testpiloter testa och hårdgranska nya Kia Optima Sportswagon.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 14 September 2016, 12:34
Uppdaterad: 14 September 2016, 12:37

Ämnen i artikeln:

Kia Motors

Tillsammans med Kia har Isobar tagit fram reklamkonceptet ”Testad av Sveriges yngsta testpiloter” för helt nya Kia Optima Sportswagon.

Nioåriga Juliette och Theodor testar allt från hur många telefoner som kan laddas i bilen samtidigt till om det gick att få in en upplåsbar pool i baksätet

Inspirerade av barnens idéer spelades sedan en serie av lekfulla tester in ledda av Juliette och Theodor.

– Barnen spenderar ju i princip lika mycket tid i bilen som sina föräldrar. Varför tittar ingen på bilen ur deras synvinkel? Vi fick in fantastiska idéer på hur vi skulle testa nya Kia Optima Sportswagon med hjälp av Juliette och Theodor. Barn låter sig inte begränsas av hur man brukar göra saker, berättar Ann-Kristin Sandström, projektledare på Kias marknadsavdelning, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår mellan 12-25 september 2016 och tas ut i film, digitalt via play-kanaler, Facebook och statiska banners samt i print.

Team bakom kampanjen:

AD: Petra Muda

Copy: Henrik Berglöf

CD: Carl-Johan Ekberg

Atelje: Therese Petersson

PrL: Anna Boström Mora

PL: Helene Schöldsten

Kundansvarig/strateg: Jonas Sjöström

Produktionsbolag: Hobbyfilm & Regissör Carl Sundemo

Ämnen i artikeln:

Kia Motors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.