Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kia Motors letar europeisk byrå

Publicerad: 26 April 2011, 10:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

Kia Motors letar byrå för ett europaomfattande samarbete. "Jag ser ingen förändring för vårt samarbete på kort sikt", säger Joachim Berntzon, vd på Berntzon Bylund som är Kias svenska reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

KIABerntzon Bylund

Biljätten Kia Motors inledde strax innan påsk samtal med olika europeiska reklambyråer rörande ett omfattande samarbete på den europeiska marknaden, skriver Campaign.

Syftet ska vara att finna en byrå inför lanseringen av flera nya bilmodeller senare i år.

Joachim Berntzon, vd på Berntzon Bylund som de senaste fyra åren haft Kia Motors som kund, menar att det i nuläget är oklart om deras samarbete kommer att påverkas.

– Nej, det vet jag inte. Kia har alltid haft ett europeisk perspektiv. Att deras centralkontor nu letar efter byrå tror jag inte påverkar oss inom den närmaste tiden, säger han.

Det europeiska marknadsföringskontot för Kia Motors är värt omkring 60 miljoner pund, enligt Campaign, vilket är nästan 630 miljoner svenska kronor.

I Storbritannien jobbar Kia med David & Goliath London.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

KIABerntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev