Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kia kampanjar med bilsemester

Publicerad: 10 Maj 2012, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:22

På måndag rullar Kia Motors ut kampanjen Upptäck Världen, där bilsemestern står i fokus.


Ämnen i artikeln:

Kia MotorsBerntzon Bylund

Kampanjen är framtagen tillsammans med Berntzon Bylund och består av tv-reklam, dr-utskick, radioreklam och annonsering både i print och online. Kampanjen sker i samband med lanseringen av Kias nya Cee’d-modell.

På måndag börjar tv-reklamen rulla i SBS:s och TV4-gruppens större kanaler. I fokus för reklamen står stockholmsfamiljen Hedbeck som åker på bilsemester i Italien.

– Vi svenskar använder ofta bilen när vi åker bort på semester och då ville vi visa hur man kan använda bilen. Sedan kom vi i kontakt med familjen Hedbeck och då kunde vi ta hjälp av en riktig familj för att visa upp detta, säger Maria Berglund, marknadschef på Kia Motors, till dagensmedia.se.

Kia har också skapat en kampansajt där besökare bland annat kan få tips inför bilsemestern och se behind-the-scenes-filmer med familjen Hedbeck.

Tv-reklamen kommer att rulla under tre veckor.

Arbetsgrupp

Reklambyrå Berntzon Bylund:

Produktionsledare, Åsa Edgren,

CD, Hans Bylund

Projektledare, Joachim Berntzon

Form, Tess Stevenberg

AD, Yasin Lekorchi

Copy, Måns Andersson

PR-byrå Mindmakers:

Carl Forström, projektledare och kommunikationsrådgivare

Sara Möndell, kommunikationsrådgivare

Maria Fabricius, kommunikationsrådgivare

Mediebyrå: Bizkit

Produktionsbolag, film: Berntzon Bylund

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kia MotorsBerntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev