Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kfem lanserar digitala provrum

Publicerad: 11 September 2009, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Prova kläder i butiken, fotografera dem och lägg ut det på nätet direkt från provrummet. Det är Kfem och reklambyrån Ruth som har utvecklat digitala provrum som gör det möjligt att blogga direkt från butikernas provrum i köpcentret.


När en kund har använt funktionen publiceras bilderna med inlägg på Kfem:s hemsida. I slutet av september ska 15 avdelningar där man vänder sig till en yngre målgrupp på Kfem ha digitala provrum.

– Det är viktigt att följa med trenderna. Vi jobbar utifrån ett socialt och kommersiellt nytänkande. Då gäller det att fånga upp trender och se hur målgrupperna fungerar. Idén att göra det här har vuxit fram utifrån hur vi ska nå olika målgrupper, säger Anders Pettersson, marknadschef för Vällingby city och Kfem.

Den nya funktionen kommer att hjälpa Kfem i marknadsföringen. Köpcentret får en möjlighet att se hur kunderna helst matchar kläder och kan skylta därefter. Med kundernas godkännande kan Kfem använda bilderna i reklamkampanjer. Från i slutet av september kommer nyheten att marknadsföras på internet och i Dagens Nyheter och Metro.

Det blir väl billigare kampanjer för er eftersom ni inte behöver använda professionella modeller?

– Det stämmer. Det är en synergieffekt men samtidigt är det nog många som tycker att det roligt att synas i reklam, säger Anders Pettersson. 

Camilla Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.