Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kexchoklad på sommarturné

Publicerad: 17 Maj 2011, 04:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Cloettas varumärke Kexchoklad går in som ny sponsor till beachvolleyturnén "Swedish beach tour" i sommar.


Ämnen i artikeln:

Cloetta

Det står nu klart att Kexchoklad blir ny sponsor när Svenska Volleybollförbundet ordnar tävlingsturnén "Swedish beach tour" i sommar.

– Vi har sökt ett sammanhang för Kexchoklad på sommaren, med tanke på hur aktiva och synliga vi är i svenska fjällen under vintern, säger Johan Eriksson, marknadschef för Cloetta i ett pressmeddelande.

Förra årets turné hade enligt Svenska Volleybollförbundet omkring 119 500 besökare.

Tävlingarna inleds i Uppsala 10 juni och avslutas i Halmstad 13 augusti, och ska under de 27 tävlingsdagarna även besöka Linköping, Sundsvall, Göteborg, Falkenberg, Malmö och Umeå.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Cloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.