Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Kenza Zouiten frontar Puma

Kenza Zouiten blir ansiktet utåt för Pumas kollektion "Luxury pack" – markerar starten på ett längre samarbete.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 24 Augusti 2017, 06:42
Uppdaterad: 24 Augusti 2017, 07:00

Ämnen i artikeln:

PumaKampanj

Kenza Zouiten är ansiktet utåt för Pumas kollektion Luxury pack. Foto: Press

Under åren har modellen, bloggaren och entreprenören Kenza Zouiten varit ansiktet utåt för en rad kända varumärken. Nu frontar hon Pumas kampanj "Do you" och kollektionen Luxury pack, det blir första steget in i ett längre samarbete med profilen.

– Det känns superkul med Puma. Jag har varit ett stort Puma-fan sen jag gick på gymnasiet och att få jobba med ett varumärke av deras kaliber känns stort. I höst frontar jag deras exklusiva kollektion för Stadium och i vår släpper vi något ännu större. Det känns "nyp-mig-i-armen"-stort, säger Kenza Zouiten, i en kommentar.

Syftet med kampanjen "Do you" är att uppmuntra kvinnorar att vara "starka och säkra i sig själva". Det försöker varumärket göra genom positiva budskap kring självförtroende och motivation. Varumärket vill även uppmana kvinnor att inte kompromissa med sin personliga stil, träning eller livsstil.

Puma ser Kenza Zouiten som en självklar profil för att sprida varumärkets budskap då hon har många kvinnliga följare och står för varumärkets ideal.

– Vi är stolta över att Nordens största influencer, Kenza, är med på resan vi genomför med Puma women. Detta är början på ett långsiktigt samarbete och vi är glada över att ha Stadium som exklusiv återförsäljare av höstens kollektion. Den unika kollektionen representerar den aktiva kvinnan som inte kompromissar när det kommer till stil. Det är precis det Puma women står för och hur Kenza är, säger Sanna Jakonen, nordisk marknadschef på Puma, i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

PumaKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.