Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kellogg's sjösätter bajskampanj med Prime - ska få dig att köpa flingor

Publicerad: 16 Oktober 2013, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

I sin nya kampanj uppmanar Kellogg's alla kvinnor att våga göra nummer två på offentliga toaletter. Bakom kampanjen står Prime.


Ämnen i artikeln:

Prime

61 procent av Sveriges kvinnor tycker att det är pinsamt och obekvämt att bajsa utanför hemmet. Det visar en undersökning genomförd av United Minds.

Enligt undersökningen går kvinnor dessutom för sällan på toaletten – vilket kan få konsekvenser för magen. Var 10:e kvinna går aldrig på toaletten utanför sitt hem.

Nu blir kvinnornas ovilja att bajsa på offentliga toaletter utgångspunkten i den nya kampanjen #Onödigt för flingorna Kellogg’s All-Bran.

– Kvinnor upplever mer problem med magen än män och många kvinnor känner sig också obekväma med att bajsa utanför hemmet. Kellogg's All-Bran är en flinga som innehåller veteklifiber, vilket är den typ av fiber som är bra för magen och matsmältningen. Äter man kostfibrer och i synnerhet vetekli, kan man hjälpa till att påskynda magen, men man måste också våga gå på toaletten, säger Christina Flänsgård, ansvarig för näringsinformation på Nordisk Kellogg’s, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi tänkte därför att kopplingen kunde vara ett intressant sätt att belysa svenskarnas magproblem

Har ni fått mycket uppmärksamhet kring kampanjen?

– Ja, vi har fått många kommentarer på att det här är ett bra initiativ och att ingen borde skämmas för att gå på toaletten.

Är det inte riskabelt att koppla ihop er produkt, i det här fallet något man äter, med avföring?

– Vi vill att man ska våga prata om problemen och vi vill att speciellt kvinnor ska vara medvetna om att det inte är bra att hålla sig. Ingen ska behöva skämmas för att gå på toaletten. Vi hoppas att vi kan skapa ett engagemang kring frågan så att fler vet vad de ska göra för att få en mage i balans. Vi vill öka kunskapen om att svenskar behöver äta mer kostfiber, men det räcker inte om man inte vågar gå på toaletten.

Bakom kampanjen står pr-byrån Prime och förutom en kampanjfilm har Kellogg's också sjösatt en kampanjsajt på Facebook.

Se kampanjfilmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/XBwsxsgn6ho" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Prime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.