Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KD går ut i kampanj

Publicerad: 3 Oktober 2013, 09:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

I dagarna rullar Kristdemokraterna ut sin kampanj "Hur får du ihop det?" som är framtagen i samarbete med reklambyrån Falck.


Ämnen i artikeln:

Kristdemokraterna

I Kristdemokraternas höstkampanj ”Hur får du ihop det?” tar partiet en tydlig position för barnfamiljerna.

Enligt KD:s kommunikationschef Mia Widell är strategin att presentera KD som "familjens röst" något som kommer att finnas med ända fram till valet.

Kampanjen är det första resultatet av samarbetet med reklambyrån Falck. Tillsammans med dem har KD tagit fram ett antal principer inför valet nästa år. En av dem är att påbörja valförberedelserna tidigt.

– Vi har gjort ett grundligt arbete med att identifiera våra målgrupper, vilka som kan tänka oss att rösta på oss. Vi vill nå dessa - inte alla väljare, för alla kommer inte vara intresserade av att rösta på oss, säger Mia Widell till Dagens Media.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Kristdemokraterna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.