Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kavli i reklampitch – tappar marknadschefen

Publicerad: 16 December 2010, 10:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Livsmedelsbolaget Kavli ska skaffa ny reklambyrå. Samtidigt avslöjar marknadschefen Philip Junghahn att han lämnar bolaget efter åtta år.


Ämnen i artikeln:

Kavli

Kavli, som enligt egen uppgift är marknadsledare inom mjukost, dressing och majonäs, har tidigare inte haft någon lokal reklambyrå dedikerad till den svenska marknaden.

Istället har en norska reklambyrån Hei gjort kampanjerna.

Dagensmedia.se kan nu berätta att Kavli ska gå ut i en omfattande reklambyråpitch för att hitta en svensk byrå.

– Det är första gången som vi anlitar en lokal byrå i Sverige, det är ett trendbrott, säger Philip Junghahn, marknadschef på Kavli.

Omkring 6-7 byråer ska väljas ut för att delta i pitchen.

– Vi säker en byrå som har hela bredden, och kan jobba med oss i ett djupt strategiskt samarbete.

Samtidigt avlöjar Philip Junghahn att han – efter åtta år på bolaget – lämnar Kavli. Detta utan att ha ett nytt jobb att gå till.

– Jag har jobbat på Kavli i åtta år och känner att jag behöver en ny utmaning.

Vad har varit er största framgång under din tid?

– Vi är nu marknadsledare i alla våra huvudkategorier. Jag är även nöjd med att vi satte ett nytt reklamkoncept, med den dansande bebisen, som fick pris 2008 i Sveriges Bästa Reklam i Dagens Media. Vi jobbar fortsatt vidare med plattformen ”Alla älskar Kavli” som inleddes med den filmen.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Kavli

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.