Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kavli ger fansen ordet

Publicerad: 20 Juni 2016, 06:49
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 06:56

Kavli vill hylla mjukostälskare genom nya kampanjfilmerna "En mjukostälskares historia" .


Ämnen i artikeln:

KavliMcCannFLX

I Kavlis nya koncept ”Stolta ambassadörer" ger man ordet till mjukostälskare. Insikten bakom handlar om att mjukosten länge har varit del av svenskarnas matvanor och haft en naturlig plats på frukostbordet, vilket har resulterat i en stor skara mjukostfans.

I det nya konceptet vill man med hjälp av mjukostälskare och kampanjfilmerna ”En mjukostälskaren historia” lyfta mjukostens fördelar och ”självklara folkhemsposition”. 

Filmerna är baserade på dokumentära ljudupptagningar från barn som fått prata fritt utifrån teman som enkelhet, smak, råvaror och frukost i allmänhet. Ett antal utvalda berättelser är sedan bildsatta med allt från foto och film till stop-motion och illustrationer som dramatiserar och förstärker barnens ofta utsvävade historier.  

– Det viktigaste var att hitta historierna som hade en tydlig koppling till varumärket, och samtidigt var trovärdiga och underhållande. De är trots allt dokumentära, och ska inte kunna uppfattas som något annat, säger Marcus Sjöberg, copywriter på McCann, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi är glada att kunden vågade ta risken att släppa det manusstyrda. Resultatet blev otroligt varma och roliga filmer som både representerar Kavlis produkter bra och skapar den emotionella kopplingen till varumärket som vi önskat. Men framför allt bjuder de åskådaren på något alldeles extra.

”En mjukostälskares historia” släpps digitalt och den första filmen kommer ut i två versioner idag den 20 juni.

Bakom kampanjen ligger McCann och produktionsbolaget är FLX.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KavliMcCannFLX

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.