Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kate Moss i VR-upplevelse för Charlotte Tilbury-parfym

Publicerad: 15 September 2016, 09:14
Uppdaterad: 15 September 2016, 09:26

Charlotte Tilbury lanserar VR-kampanj för doften "Scent of a dream". I huvudrollen ses supermodellen Kate Moss.


Ämnen i artikeln:

virtual realityKampanj

I samband med New York Fashion Week lanserar den brittiske make up-artisten Charlotte Tilbury doften "Scent of a dream" med en tvist.

I upplevelsehuset Samsung 837 på Lower Manhattan släppte varumärket sin första virtual reality-upplevelse, med ingen mindre än supermodellen Kate Moss i huvudrollen.

Med hjälp av Samsung Gear VR-headset som placerades ut i huset där lanseringen ägde rum, fick kändisgästerna ta del av en ”drömlik” upplevelse. Det skriver Adweek.

Filmen tar sin början i rymden, där en glittrande Kate Moss verkar snurra runt i ett hav av ljus. Snart växlar man till en scen med ett elegant dansgolv, där betraktaren får känna det som att de befinner sig i mitten av en cirkel på dansgolvet innan de återvänder till yttre rymden där Charlotte Tilbury ses själv med sin doft.

Reklamen verkar vara den första VR-satsningen för en kommersiell doft, och då VR fortfarande är ett område som är outforskat för många industrier, kan den ge en hint om hur tekniken kan komma att användas i parfymindustrin, skriver Adweek.

– Du får känslan av obegränsade möjligheter – du kan dansa på Orions bälte eller vara på fest med Kate Moss. På så vis kan du uppleva doftens hela sensualitet, säger Charlotte Tilbury till tidnigen om VR-upplevelsen.

 

Läs mer om VR och AR i nya numret av Dagens Media (15/2016) , där vi gör en djupdykning i tekniken och dess nya användningsområden.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

virtual realityKampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.