Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kärlekskampanjar med Posten

Publicerad: 2 Maj 2012, 10:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

För att uppmärksamma den nya produkten Plopp Kärlek inleder Cloetta ett samarbete med Posten där kunderna uppmuntras att skicka sin kärlek.


Ämnen i artikeln:

PostenCloetta

Dagensmedia.se kunde nyligen berätta om att flera konsumenter har anmält Cloetta till Konsumentverket på grund av den kärlekschoklad de producerade för Love Stockholm 2010. Klagomålen har gällt att chokladbitarna med kärleksbudskap uteblev från förpackningarna.

Nu väljer godisjätten att satsa på den nya produkten Plopp Kärlek, som har en fyllning med smak av geléhallon och hallon i vit tryffel. Den nya smaken har alltså samma namn som de bitar som konsumenterna saknade i förpackningarna för två år sedan.

– Som ett nästa steg i kärleksyran så lanserar Cloetta en helt ny produkt, Plopp Kärlek. Plopp vill bidra med att sprida glädje och kärlek, och skapa roliga och lekfulla upplevelser, mer än godis, säger Johan Eriksson, marknadsdirektör på Cloetta, i ett pressmeddelande.

För att uppmärksamma den nya chokladsmaken har Cloetta inlett ett samarbete med Posten, där de uppmuntrar kunderna att skicka kärlekshälsningar och Plopp Kärlek till sina kära.

"Plopp Kärlek levererar på de värden som varumärket står för: lekfullhet, svenskt, retro och glädje. Namnet Kärlek triggar också ett nytt konsumtionstillfälle för stycksaker – nämligen att ge bort till andra”, skriver Cloetta i pressmeddelandet.

Som en del i kampanjen kring den nya chokladsmaken kommer Plopp dessutom att ha ett eget tält under musikfestivalen Peace and Love. 

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PostenCloetta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.