Kärlek är den bästa medicinen i ny stroke-kampanj

2018-05-08 11:15  

Läkemedelsföretagen Pfizer och BMS har tillsammans med byrån Ingo lanserat filmen “Behåll mamma längre” – som uppmuntrar vuxna barn att prata med sina föräldrar om vilken medicin de tar.

Stroke är en av de sjukdomar som är svår att förutspå. I Sverige behandlas nästan 60 procent av alla blodförtunnande patienter med en äldre medicin som heter warfarin, förklarar läkemedelsbolagen Pfizer och Bristol-Myers Squibb (BMS).  Ny modern medicin kan öka chanserna för att rädda liv och förhindra att en stroke uppstår.

De två läkemedelsebolagen lanserar nu en film med budskapet att det aldrig är för sent att engagera sig och bry sig om detta. “Behåll mamma längre” är ett relationsdrama om en mor och en son som återfinner varandra. Syftet med filmen är att öka kunskapen kring stroke.

För att kunna öka kunskapen om stroke hänvisas tittarna till en informativ hemsida i slutet av filmen. Pfizers och BMS huvudsakliga syfte i sammanhanget är att hjälpa äldre leva längre.

Filmen är producerad i samarbete med Ingo Stockholm och kan nu ses på flera sociala medier.

Arbetsgrupp:

Byrå: Ingo STHLM

Planner Ingo: Simon Stefansson

Art director: Rikard Holst

Copywriter: Rasmus Andersson

ECD: Björn Ståhl

Final art: Maria Dubeck

Project manager: Stina Öberg

Agency producer: Alexandra Andersson

Produktionsbolag: Bleck

Regi: Rune Milton

Christopher Karlsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Åsikter & debatt