Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Karin Hübinette blir pop-stjärna i Radiotjänsts reklamfilm

Publicerad: 20 December 2010, 05:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Radiotjänsts viral får draghjälp av en reklamfilm i tv med Karin Hübinette.


Förra veckan rullade Radiotjänst ut kampanjen ”The Star”, där besökarna på en kampanjsajt kunde få huvudrollen i en hel musikvideo.

Användaren kan bland annat prata in textraden som sedan autotunas in låten. I slutet av videon blinkar budskapet "Du är en stjärna som betalar".

– Alla som har jobbat med projektet har varit förvånade att ingen har gjort detta tidigare eftersom tekniken funnits ett tag, berättade Radiotjänsts kommunikationschef Per Leander.

Nu backas viralkampanjen upp av tv-reklam, som hade premiär i helgen.

I filmen använder man sig av SVT-profilen Karin Hübinette, som nyligen tvingades lämna "Agenda", efter att hennes syster Hillevi Engström valts in i regeringen.

I spotten berättar Karin Hübinette att hon sadlat om till popstjärna, med hiten "I am a star". Efter ett förvirrat samtal syns copyn "nu kan vem som helst bli popstjärna. Gör din egen hitlåt på tackfilm.se".

Förutom Radiotjänsts huvudbyrå Draft FCB har även Acne varit inblandade i kampanjen, vars huvudmålgrupp är 20-35-åringar. Kampanjen är en fortsättning på ”Hjälten”, där besökarna kunde spela huvudrollen i en Hollywood-film.

– Jag har ingen förhoppning att denna kampanj ska slå lika stort som Hjälten efter som denna kräver lite mer aktivitet. Men kampanjen kan bli ännu mer använd i själva målgruppen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.