Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Karamellkungen fixar äggjakt

Publicerad: 15 April 2014, 05:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Karamellkungen ska i veckan sprida tiotusentals ägg runt om i Sverige. Målet är att skapa världens största äggjakt.


Ämnen i artikeln:

Karamellkungen

Äggen som ska spridas är digitala, men för att komma åt dem måste de tävlande ta sig runt på riktigt. Med sin smartphone kan deltagarna se var äggen befinner sig – sedan gäller det att ta sig dit först.

Vinsterna är bland annat godischeckar och biobiljetter. I potten finns även ett Playstation 4.

– Få saker är så förknippat med påsken som påskägg. Eftersom vi säljer godiset som äggen oftast fylls med så vill vi passa på att gör anågot kul för alla godisälskare i landet, säger Henrik Jacobson, affärsutvecklare på Candy King, som äger Karamellkungen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen drar igång i dag och pågår till och med fredag.

Bakom kampanjen står Oakwood.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Karamellkungen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.