Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kappahl ut i XL-tävling

Publicerad: 18 Juli 2012, 08:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Kappahl går nu, tillsammans med Amelia, ut i en modelltävling för att uppmärksamma att kollektionen XLNT fyller 15 år. Tävlingen ska uppmärksammas både online och i print.


Ämnen i artikeln:

KappahlAmelia

Kappahls kollektion för större storlekar, XLNT, har de senaste fem åren dubblat i försäljning. Kollektionen fyller dessutom 15 år i år och för att uppmärksamma detta går Kappahl nu ut i tävlingen "XLNT Model Search".

– Det är en populär kollektion som har ökat de senaste åren. Med tävlingen vill vi lyfta fram både kollektionen och de kvinnor som har större storlekar, säger Annette Björklund, informationschef på Kappahl, till dagensmedia.se.

Tävlingen genomförs tillsammans med ledande modetidningar i Sverige, Finland, Norge och Polen. I Sverige samarbetar Kappahl med Amelia.

– Amelia riktar sig till samma målgrupp, så vi tyckte att det var naturligt.  Dessutom är de kunniga inom mode och sitter med i juryn också, säger Annette Björklund.

Från varje land röstas åtta kandidater fram som sedan går vidare till en landsfinal. Kandidaterna röstas fram både genom en jury och genom en "folkets röst" som nås via företagets sajt. Den slutgiltiga vinnaren väljs sedan av juryn.

Tävlingen kommer att uppmärksammas dels online genom bland annat banners och Kappahls hemsida och dels genom annonser i tidningarna som kedjan samarbetar med. Både i Norge och Polen, där tävlingen redan startat, har Kappahl dock märkt av att tävlingen också uppmärksammas i sociala medier.

– I och med att folket kan rösta på modellerna så ser vi att det sprids snabbt via de sociala medierna. De som är med och tävlar uppmanar ju andra att rösta, säger Annette Björklund.

Vinnaren i tävlingen blir Kappahls XLNT-modell under ett år och får dessutom ett presentkort på 15 000 kronor.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KappahlAmelia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev