Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

KappAhl lanserar hållbar kollektion

Publicerad: 6 Maj 2015, 13:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:02

KappAhl släpper kampanjfilm, fotograferad av Paul McCartneys dotter Mary McCartney – se bakom-filmen från inspelningen här.


Den nya kollektionen har tagits fram i ett samarbete med fotografen Mary McCartney, som är dotter till Paul och Linda McCartney. Mary har fotograferat och filmat kampanjen samt medverkat kreativt i konceptet.

- Jag fastnade för KappAhls idé om en hållbar kollektion som kan leva länge. Kollektionen är väldigt lättburen, stylish och chic. Mitt favoritplagg är skjortklänningen i ekologisk bomull. Den har en snygg form, materialet är mjukt och så gillar jag det tunna skärpet, säger Mary McCartney, i ett pressmeddelande.

Kollektionen är tillverkad i ekologiskt bomull, ekologiskt linne samt återvunnen polyester. Plaggen är framtagna med mindre vatten, energi och kemikalier och har klassiska snitt som gör att plaggen lever längre.

- Vi är stolta över att presentera vår nya kollektion Dreams Through a Lens i ett unikt samarbete med Mary McCartney. Mary är en fantastisk tillgång i detta sammanhang, både vad gäller hennes engagemang för hållbarhetsfrågor, hennes talang bakom kameran och hennes kreativa delaktighet, säger Joakim Holmstrand, marknadsdirektör på KappAhl, i ett pressmeddelande.

Kollektionen finns tillgänglig i butik och online från och med 6:e maj.

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.