Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Känslosamt i Cancerfondens vårkampanj

Cancerfonden startar första kampanjen med sin nya reklambyrå IK Stockholm. ”Vi vill belysa att man inte står ensam i sin sjukdom”, säger marknadschefen Ulrika Svensson.


Publicerad 2012-05-15 04:30
Uppdaterad 2015-12-06 14:22

Ämnen i artikeln:

Cancerfonden

Dela artikeln:

Kampanjen består av en film och två annonser och syftet är att få in fler månadsgivare.

– Vi har ett starkt budskap som vi inte tror så många känner till, att var tredje person drabbas av cancer, och att all drabbas, säger Ulrika Svensson.

Det är första gången Cancerfonden gör en så stor kampanj för att få in fler månadsgivare. I dag hade de ungefär 30 000 månadsgivare och målet med kampanjen är att få in 2 000 till.

– Det är en högre tröskel att bli månadsgivare men samtidigt är det det mest kostnadseffektiva sättet att ge pengar och givarna stannar ofta kvar länge.

Kampanjen är den första som IK Stockholm gör för Cancerfonden.

– Det känns jättebra och vi har lagt många uppdrag på dem, säger Ulrika Svensson, och syftar förutom vårkampanjen på kommanade Rosa bandet- och julkampanjerna.

I annonserna medverkar autentiska personer men i filmen är det skådespelare.

Filmen visas i TV4-gruppens kanaler och TLC och annonserna i dagspress, kvällspress och i månadsmagasin.

Arbetsgrupp

Byrå: IK Stockholm

Projektledare: Annika Hofmann

Produktionsledare: Ewa Nero

Strateg: Daniel Hofmann

Creative director: Oskar Lindström

AD:  Emanuel  Mankert

Copy: Sofia Lindahl och Caroline Edgren

Produktionsbolag: Palladium Film

Regissör: Martin Huss

Exekutiv producent: Andreas Hultgren

Producent: Carina Pettersson

Ljud­- och postproduktionsbolag: The Line

Röster: VO

Rebecka Lindberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.