Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Kaniner ska sälja grönsaksjuice

Kaniner spelar huvudrollen i Rynkebys kampanj för God Morgons nya grönsaksjuicer. Bakom kampanjen står Volt.

Dante Thomsen


Publicerad: 12 Maj 2014, 10:23
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:38

Ämnen i artikeln:

Volt

God Morgon Green Juicing är Rynkebys nya satsning på grönsaksjuice. Kampanjen, som tagits fram av reklambyrån Volt, frontas av kaniner.

" Kaniner är kräsna. Är maten inte fräsch så äter de den inte. De är med andra ord perfekta frontfigurer för allt som har med grönsaker att göra", skriver Volt i ett pressmeddelande.

– Det började med en diskussion om vilka de största grönsaksälskarna egentligen är, och det visade sig vara ett djur med en sötfaktor i höjd med katter. Och söta djur är ju aldrig fel i reklamsammanhang. När vi märkte att vi kunde använda dem och samtidigt vara relevanta så var det bara att köra, säger Petter Nylind, Copy på Volt, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går både i print, utomhus, i tunnelbanan samt på Youtube.

Volt har jobbat med God Morgon sedan 2012.

Arbetsgrupp

Volt:

Hanna Landing, kreativt ansvarig

Jörgen Berglund, AD

Petter Nylind, copy

Louise Wallgren, projektledare

Åsa Stjärnquist, original

 

C2:

Markus Askelöf, regissör

John Buddee, stillbildsfotograf

Richard Hagberg, producent

 

Mediabyrå:

Carat

 

Övriga:

Musik: Peter Nylander

Djuragenturen: Annika Lindh Kaninägare och veterinär

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.