Kaniner ska sälja grönsaksjuice

Kaniner spelar huvudrollen i Rynkebys kampanj för God Morgons nya grönsaksjuicer. Bakom kampanjen står Volt.

God Morgon Green Juicing är Rynkebys nya satsning på grönsaksjuice. Kampanjen, som tagits fram av reklambyrån Volt, frontas av kaniner.

" Kaniner är kräsna. Är maten inte fräsch så äter de den inte. De är med andra ord perfekta frontfigurer för allt som har med grönsaker att göra", skriver Volt i ett pressmeddelande.

– Det började med en diskussion om vilka de största grönsaksälskarna egentligen är, och det visade sig vara ett djur med en sötfaktor i höjd med katter. Och söta djur är ju aldrig fel i reklamsammanhang. När vi märkte att vi kunde använda dem och samtidigt vara relevanta så var det bara att köra, säger Petter Nylind, Copy på Volt, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går både i print, utomhus, i tunnelbanan samt på Youtube.

Volt har jobbat med God Morgon sedan 2012.

Arbetsgrupp

Volt:

Hanna Landing, kreativt ansvarig

Jörgen Berglund, AD

Petter Nylind, copy

Louise Wallgren, projektledare

Åsa Stjärnquist, original

 

C2:

Markus Askelöf, regissör

John Buddee, stillbildsfotograf

Richard Hagberg, producent

 

Mediabyrå:

Carat

 

Övriga:

Musik: Peter Nylander

Djuragenturen: Annika Lindh Kaninägare och veterinär

Dante Thomsen

Publicerad 2014-05-12 10.23Uppdaterad 2015-12-06 12.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: