Kändisar uppmanar till fest mot hat för Stockholm Pride

Stockholm Pride fortsätter sin nationella kampanj #jagfestarmot. Nu släpps tv- och radio-reklamen.

Dagens Media har tidigare skrivit om Isobars kampanj för Stockholm Pride som går under parollen "Så länge det finns hat finns det anledning att festa".

Kampanjen har bland annat gått i tunnelbanan med budskap som "Bli kallad jävla flata. En god anledning att festa".

Nu fortsätter kampanjen som tv- och radioreklam. Sedan kampanjen startade har det kommit in en mängd berättelser till kampanjsajten och i sociala medier om våld, hatbrott och fördomar.

Dessa, tillsammans med personliga erfarenheter läses nu upp av kända svenskar i tv och radio.

Skådeseplaren Adam Pålsson, känd från serien Torka aldrig tårar utan handskar, är med i reklamfilmen, liksom transkvinnan Nadja Karlsson.

I radioreklamen medverkar Glenn Hysén och Ann-Christine Roxberg, transsexuell präst.

Filmerna kommer att visas i TV3 och TV6, med start i dag. Radioreklamen kommer att spelas på RIX FM.

Stockholm Pride arrangeras mellan den 18 juli och den 2 augusti i år.

Produktion TV-reklam:

Regissör Nike Lindblom

Regiassistent Nova Lindblom

Klipp Alexander Wagenius

Foto Philip Berger

Produktion Radio-reklam:

Flickorna Larsson

Reklambyrå Isobar:

Jens Rundkvist, Kundansvarig

Jonas Sjöström, Strateg

Karin Brandt, Projektledare

Andreas Westling, Digital projektledare

Maria Nelson, PR-konsult

Kreatörer Isobar:

Petra Muda

Alexander Slagare

Cecilia Högkvist

Henrik Berglöf

Sarah Lönn

Anders Pettersson

Åsa Samuelsson

Publicerad 2014-07-08 05.48Uppdaterad 2015-12-06 12.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: