Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kända bloggare peppar unga tjejer

Publicerad: 7 december 2012, 12:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

I kampanjen Dubbelpepp går flera kända bloggare ut och berättar om en svår händelse i deras liv. På så sätt vill de stötta unga tjejer.


Ämnen i artikeln:

Garbergs

Reklambyrån Garbergs har tillsammans med organisationen Kvinna till kvinna och produktionsbolaget B-Reel startat kampanjen Dubbelpepp.

Med kända profiler som Sandra Beijer, reklamare och krönikör i Sofis mode bloggare på Niotillfem, Sanna Lundell, frilansjournalist och bloggare på Aftonbladet, Kakan Hermansson, bloggare på Nöjesguiden, Elsa Billgren, programledare, och bloggaren Lady Dahmer, vill de ge unga tjejer stöd.

De fem som utgör basen i Dubbelpepp har skrivit varsitt blogginlägg om en händelse i deras liv som varit svår. Inläggen kostar 10 kronor att läsa och pengarna går direkt till Kvinna till kvinna.

– Kvinna till kvinna tycker att det är fantastiskt roligt att samarbeta med några av Sveriges mest kända bloggare. Vi är mycket tacksamma för att de ställer upp och så öppet och ärligt skriver om det som kan vara svårt i livet. På det sättet stödjer de inte bara unga tjejer här hemma, de gör även en stor insats för kvinnor i världen. Vi vill också tacka reklambyrån Garbergs som kom med idén till bloggkampanjen och sen förverkligade den nästan gratis, säger Christina Hagner, kommunikationschef på Kvinna till Kvinna, i ett pressmeddelande.

Gemene man kan också hjälpa till att sprida kampanjen genom att twittra under #Dubbelpepp.

Sofia Hvenström

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.