Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kampanjar med ansiktslösa glasögon

Publicerad: 30 Augusti 2012, 04:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Glasögonmärket Triple X har återuppstått och går nu ut i en kampanj signerad Hummingbirds.


Glasögonmärket Triple X var mycket populärt under 80- och 90-talet, men försattes i konkurs 2002. Under 2010 återlanserades dock företaget och nu går varumärket ut i en kampanj tillsammans med Hummingbirds.

Kampanjen utgår från konceptet "Eyewear that goes with anything" och kommer att gå som printannonser, främst i livsstilsmagasin.

Annonserna består av stilleben där glasögonen bärs upp av rekvisita istället för ansikten.

– Vi vill på ett tydligt sätt visa att glasögonen passar till allt, med både attityd och humor, säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds, till dagensmedia.se.

Arbetsgrupp

Triple X

Per Levin, vd

Hummingbirds

Projektledare: Eva Inde, Clas Vingård

Produktionsledare: Cecilia Benninge

Creative director: Peder Westerberg

Art director: Max Alm, Johan Caesar, Calle Hasselblad, Tobias Häggbom

Copy: David Alledal, Emil Löfman

Fotograf

Carl Bengtsson

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.