Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kampanjar för världens flickor

Publicerad: 10 Oktober 2012, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Med start under internationella flickdagen går Plan Sverige ut i en kampanj för att uppmärksamma flickors rätt till utbildning.


Den svenska kampanjen är en del i en global kampanj som går under parollen "Because I am a Girl".

Tanken är att uppmärksamma världens ledare på flickors rätt till utbildning.

Kampanjen centreras kring skolflickan Pushpa från Indien och kommer att gå som digitala banners, printannonser, reklamfilmer, DM och radio.

– Att utbilda flickor är ett av de mest effektiva sätten att utrota fattigdom. En utbildad flicka föder färre barn, ökar sina framtida inkomster och investerar det hon tjänar i sin familj och sin omgivning – vilket gynnar hela samhället, säger Maya Jakobsson, projektledare för kampanjen på Plan Sverige, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att pågå under fyra år. De byråer som har jobbat med kampanjen är Brand Family, Good Old, Bizkit och Customer Clinic.

Se filmerna nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/NkByjueKwvE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/XwLnhv311I4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.