Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kampanj gav 700 000 till Bris

Publicerad: 14 Februari 2013, 11:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:56

700 000 kronor - så mycket drogs in under Kappahls julkampanj för barn som har det svårt. Lejonparten går till Bris, Barnens rätt i samhället.


Ämnen i artikeln:

Kappahl

Inför julhandeln gick klädkedjan Kappahl ut och uppmanade sina kunder att bidra till organisationer som arbetar för barn som har det tufft. Kampanjen har nu utvärderats och närmare 700 000 kronor samlades in. 360 000 kronor av dessa kommer att gå till Bris, Barnens rätt i samhället.

– Engagemanget ger oss möjlighet att synliggöra ämnet och uppmuntra var och en som kan och vill att bidra, säger Sofia Wallin, Kappahls design- och inköpschef Barn. i ett pressmeddelande.

Kappahl kommer även fortsättningsvis att lyfta Bris och övriga organisationer i olika typer av aktiviteter. För att bidra ekonomiskt till Bris verksamhet har man även tagit fram ett barnsortiment med märkningen Friendly där man i julklappstider skänkte 25 kr för varje såld produkt.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Kappahl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev