Kalle Zackari Wahlström frontar Electrolux ugn-kampanj

Kalle Zackari Wahlström utmanar kockar i ny Electrolux-kampanj för att bevisa att det är "nästintill omöjligt" att misslyckas med att laga mat i den nya ugnen "Sous vide".

För att marknadsföra Electrolux senaste ugn "Sous Vide-ugnen" har varumärket tagit hjälpt av Kalle Zackari Wahlström och kocken Edin Dzemat.

Kalle Zackari Wahlström får uppgiften att "utmana ett gäng kräsna kockar" och laga en riktig gourmetmiddag med hjälp av ugnen och Edin Dzemat.

Kampanjen är en del i Electrolux nya reklamkoncept "Make life delicious" som lanseras i hela Norden genom olika influencers som är kända i respektive land.

Electrolux har tidigare samarbetat med kocken Edin Dzemat men det är första gången som Kalle Zackari Wahlström är ansiktet utåt i deras marknadsföring. Han valdes för sin starka personlighet, sin vilja att testa nytt och bjuda på sig själv.

– Idén bygger på att det är nästintill omöjligt att misslyckas med middagen när du har en Sous Vide-ugn. Trots att du inte är en stjärnkock, säger Johanna Bergbom, projektledare på reklambyrån Pool som tagit fram kampanjen tillsammans med Electrolux, i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullar fram till slutet av maj.

Credlista:

Uppdragsgivare Electrolux:

Linda Tylestedt, Campaign Manager NordicAnn Ålund, Project Manager NordicThomas Chatzopoulos, Marketing Activation Director, EMEA Region

Arbetsgrupp Pool:

Arvid Axland, strategJohanna Bergbom, projektledareTherese Andersson, produktionsledareEva Inde, produktionsledarePJ Lindqvist, art directorJenny Åberg Hüttner, copywriterEmma Sandler, originalCecilia Wassberg, praktikant

Produktionsbolag: NaiveMårten Lindsjö, regissörAlice Ängeby, producentJosefin Eriksson, exekutiv producent

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-03-22 09.59Uppdaterad 2017-03-22 10.26

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: