Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Kakan och Musse säger nej till cancer i Cancerfondens nya kampanj

Publicerad: 5 april 2016, 05:00
Uppdaterad: 5 april 2016, 06:55

Bild 1/2  

Kampanjen frontas av Kakan och Musse, två medieprofiler som varit med om att nära familjemedlemmar drabbats av cancer.

Ämnen i artikeln:

Cancerfonden

JH

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I år kommer 60 000 människor i Sverige att drabbas av cancer. Det är fler är någonsin och antalet ökar för varje år som går. Men en tredjedel av all cancer kan förebyggas genom en hälsosam livsstil.

På Cancerfondens hemsida informeras besökarna om hur viktigt det är att lära sig mer om cancers olika typer av symptom och hur det går att upptäcka dem i god tid.

I den nya kampanjen, som inkluderar Facebookeventet "30 dagar – 30 nej", vill Cancerfonden påminna människor om att det är okej att säga nej ibland och inte göra val som är dåligt för hälsan.

Efter kampanjens 30 dagar – som innefattar alla dagar i april – hoppas Cancerfonden att deltagarna fått med sig minst en ny god vana, så att färre drabbas av cancer i slutändan.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev