Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kakan och Musse säger nej till cancer i Cancerfondens nya kampanj

Publicerad: 5 April 2016, 05:00
Uppdaterad: 5 April 2016, 06:55

Bild 1/2  

Kampanjen frontas av Kakan och Musse, två medieprofiler som varit med om att nära familjemedlemmar drabbats av cancer.


Ämnen i artikeln:

Cancerfonden

I år kommer 60 000 människor i Sverige att drabbas av cancer. Det är fler är någonsin och antalet ökar för varje år som går. Men en tredjedel av all cancer kan förebyggas genom en hälsosam livsstil.

På Cancerfondens hemsida informeras besökarna om hur viktigt det är att lära sig mer om cancers olika typer av symptom och hur det går att upptäcka dem i god tid.

I den nya kampanjen, som inkluderar Facebookeventet "30 dagar – 30 nej", vill Cancerfonden påminna människor om att det är okej att säga nej ibland och inte göra val som är dåligt för hälsan.

Efter kampanjens 30 dagar – som innefattar alla dagar i april – hoppas Cancerfonden att deltagarna fått med sig minst en ny god vana, så att färre drabbas av cancer i slutändan.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cancerfonden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.