Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Kaffeuppstickare ut i kampanj

Publicerad: 6 Mars 2014, 05:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:45

Uppsalabaserade kaffevarumärket Lindvalls drar igång en kampanj i digitala medier för att marknadsföra företagets premiumkaffe.


Ämnen i artikeln:

Zellout

I veckan går familjeföretaget Lindvalls upp med en kampanj på Facebook, som bygger på det faktum att det doftar kaffe över hela Uppsala när bönorna rostas.

Konsumenterna uppmanas att geotagga sig själva när de känner doften och därigenom kan man vinna 10 paket Lindvalls Premium.

På nätet ska även en film läggas upp där Ulf Lindvall, vd och fjärde generationens kaffetillverkare, och sonen Niklas Lindvall berättar om jakten på det perfekta kaffet som nu har pågått i 123 år.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Zellout.

Läs mer om Lindvalls och de stora kaffevarumärkena i Dagens Media nummer 4, 2014.

Arbetsgrupp

AD, Jennie Arvenäs

Copy, Anna Jansson

Projektledare, Emilia Maric

Design, Daniel Hansson

Film, Rikard Lindberg

Orgial/3D, Jan Fornhem

Varumärkesstrateg, Mats Dafnäs

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev