Kampanjer
Kaffe och tofflor i kampanj från KLM
Publicerad: 10 oktober 2012, 12:43
Flygbolaget KLM går ut i en kampanj med budskapet ”Dags för nya världsvanor”. Bakom kampanjen står reklambyrån Pool.
Kampanjen ska rulla 11-31 oktober i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Målet är att öka försäljningen inför vintersäsongen.
Annonserna pryds av olika typer av kaffekoppar och tofflor. Syftet är att visa upp de små saker man kan njuta av oavsett var i världen man befinner sig. Genom att visa lokala priser på kaffe och tofflor i olika länder vill KLM flytta världen närmare resenärerna.
– Vi måste vara innovativa i vårt kampanjbudskap. Flygmarknaden går igenom tuffa tider och hård konkurrens. För att få folks uppmärksamhet, måste vi kunna attrahera med något mer än bara låga priser. Jag tror att vi kommer att lyckas, vi har fångat upp ett budskap som på ett jordnära sätt länkar destinationer närmare våra kunder, säger Jacques Vareilles, kommunikationschef för Nordeuropa på Air France KLM, i ett pressmeddelande.
Arbestgrupp Pool
Markus Wiklund Ferrer, Account Director
Therese Andersson, Account Manager
Johan Pödra, Art Director
Philip Arvidson, Art Director
Jenny Åberg Hüttner, Copywriter
Jani Niilivirta, Senior Designer
Emma Sandler, Final Art
Lucas Kolping, Planning & Research