Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Kaffe och tofflor i kampanj från KLM

Publicerad: 10 Oktober 2012, 12:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Flygbolaget KLM går ut i en kampanj med budskapet ”Dags för nya världsvanor”. Bakom kampanjen står reklambyrån Pool.


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Kampanjen ska rulla 11-31 oktober i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Målet är att öka försäljningen inför vintersäsongen.

Annonserna pryds av olika typer av kaffekoppar och tofflor. Syftet är att visa upp de små saker man kan njuta av oavsett var i världen man befinner sig. Genom att visa lokala priser på kaffe och tofflor i olika länder vill KLM flytta världen närmare resenärerna.

– Vi måste vara innovativa i vårt kampanjbudskap. Flygmarknaden går igenom tuffa tider och hård konkurrens. För att få folks uppmärksamhet, måste vi kunna attrahera med något mer än bara låga priser. Jag tror att vi kommer att lyckas, vi har fångat upp ett budskap som på ett jordnära sätt länkar destinationer närmare våra kunder, säger Jacques Vareilles, kommunikationschef för Nordeuropa på Air France KLM, i ett pressmeddelande.

Arbestgrupp Pool

Markus Wiklund Ferrer, Account Director

Therese Andersson, Account Manager

Johan Pödra, Art Director

Philip Arvidson, Art Director

Jenny Åberg Hüttner, Copywriter

Jani Niilivirta, Senior Designer

Emma Sandler, Final Art

Lucas Kolping, Planning & Research

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KLMPool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.