Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Justin Timberlake ska fixa storstadsbor till Audi

Publicerad: 1 September 2010, 14:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:40

Audi siktar på unga storstadsmänniskor med lanseringskampanjen för nya modellen A1.


Ämnen i artikeln:

AudiAcneStenström Red Cell

Inför premiärhelgen för nya Audi A1 drar biltillverkaren igång en stor tv-kampanj. I reklamfilmen visas bilen upp i miljöer som ska symbolisera bokstaven A. Bakom musiken till filmen står Audi-ambassadören och popstjärnan Justin Timberlake tillsammans med det svenska bandet Torpedo.

Med A1:an tar sig Audi an ett helt nytt segment. Den beskrivs som en modern citybil och kampanjen riktar sig till unga, medvetna människor i storstaden som prioriterar hög kvalitet och design.

Tanken med kampanjen var att skapa uppmärksamhet genom att få den nya modellen att sticka ut ur mängden, samtidigt som man bevarade lite av det gamla.

- Vi ville förmedla en ung känsla på samma gång som den behöll känslan av vara en Audi, säger Irene Bernald, marknadschef på Audi Sverige.

Bilen hade världspremiär redan i februari med en webbkampanj, där bland annat en miniserie med Justin Timberlake ingick. Även den producerades av Acne, med musik från Torpedo. Kampanjen blev enligt Irene Bernald en framgång med 2 000 personer som anmält sitt intresse för bilen, och på Facebook har man kunnat tävla om en provkörning.

Reklamfilmen kommer att sändas under fyra veckor, och kan ses i TV4, TV3, TV6, TV8, K5, K9, Disc, TV4+, TV400, TV4 Sport. Tillsammans med tv-kampanjen kommer Audi även att annonsera i print och på webben.

Audi har i kampanjen jobbat med byråerna Stenström/Red cell, Acne och Mediacom.

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

AudiAcneStenström Red Cell

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.