Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Just D i årets Aladdin-kampanj

Publicerad: 24 November 2015, 08:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:20

Hiphop-gruppen Just D gör comeback genom att fronta årets kampanj för Aladdin.


Aladdin-asken är ett måste för många under julen. Förra året blev stort rabalder när Marabou valde att skrota trillingnöten och körsbärslikören.

I år blir det dock inga förändringar av innehållet i chokladasken.

I förra årets kampanj hade Ernst Kirchsteiger huvudrollen.

I år väljer Aladdin att sponsra Just D, som gör comeback på den svenska musikscenen med låten Juligenigen, som enligt ett pressmeddelande är en humoristisk och stundtals syrlig skildring av hur julen rullar på som en bulldozer som inget kan hindra.

– Pralindiskussionen förra året bevisar verkligen vilken plats Aladdin har i svenska folkets hjärtan. I år förändrar vi inte innehållet i asken, men ville verkligen ge någonting tillbaka till alla Aladdinfans. Gurra G från Just D var en av de som Twittrade om Aladdin förra året, så vi tänkte: varför inte låta de som engagerade sig förra året tolka händelserna i en jullåt, säger Henrik Helander, varumärkeschef för Aladdin, i pressmeddelandet.

Just D har dessutom spelat in en video till låten där bland annat trillingnötsälskaren Ingvar Oldsberg dyker upp. Som en kommentar till sitt uttalande "Jag kommer inte klara julen" har han med sig en av de kvällstidningar som för ett år sedan pryddes av nyheten "Julvärdsilskan mot Aladdin".

Bakom kampanjen står Cohn & Wolfe.

LÄS ÄVEN:

Ernst Kirchsteiger intar Aladdinasken

Marabous marknadschef om trillingnötsraseriet: "Ingen pr-kupp"

Därför skrotade Marabou den älskade trillingnöten

Arbetsgrupp

Text och musik: Just DIdé och koncept: Cohn & WolfeVideoproduktion, idé och regi: Dallas Motion AgencyMediebyrå: Vizeum tillsammans med Posterscope Live

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.