Jusek gör humorserie för webben

2018-08-06 08:55  

Akademikerförbudet allierar sig med Freudian Slip Production i nya kampanjen, som kommer att visas på Expressens digitala plattformar. Kampanjens tema: Korridorkamraterna som man helst slipper.

I dag rullas akademikerförbundet Jusek ut sin nya kampanj, som är ett samarbete med humorgruppen Freudian Slip production.

Kampanjen består av en webbserie som kommer att visas bland annat på Expressens plattformar.

– Syftet med kampanjen är konvertering samt att påvisa att Jusek är det självklara valet för dig som student, kommenterar Karin Nordin, som är biträdande Marknadschef på Jusek.

Humorgruppen Freudian Slip Productions ligger sedan tidigare bakom sociala medier-kampanjer som Myndighetsspelet, Göteborgskursen och Tinderdaten. Syftet med kampanjen är att på ett humoristiskt sätt belysa olika situationer som kan dyka upp under tiden man bor i studentkorridor. Budskapet är:

”Vi vet att du inte kan välja dina korridorskamrater...men du kan välja Jusek under hela studietiden för bara 100 kr.”

– Med hjälp av humor vill vi skapa igenkänning och kännedom om vårt medlemskap. Bakom skratten finns ett bredare syfte. Som student är det viktigt att organisera sig och skapa de bästa förutsättningarna för sig själv innan man kliver ut i arbetslivet. Jusek är fackförbundet för akademiker genom hela arbetslivet med start i studentlivet, kommenterar Karin Nordin.

Kampanjen kommer att pågå till och med vecka 37, och mediepartner är Bonnier News.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt