Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Jung von Matt blir Kolmårdens nya byrå

Publicerad: 19 November 2014, 12:52
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:22

Djurparkens 50-årsdag firas med byråbyte.


Nästa år fyller Kolmården jämna 50. I samband med födelsedagen introduceras en rad nyheter, bland annat en "Bamsevärld" fylld med attraktioner.

För att lansera detta inleds nu ett samarbete med reklambyrån Jung von Matt.

– Vi står inför en stor och spännande verksamhetsförflyttning och är glada för att vi hittat ett nytt, piggt och roligt kreativt team, säger Kolmårdens marknadschef Mattias Zingmark i ett pressmeddelande.

Förutom Bamseparken ska Jung von Matt även ta hand om reklamen för Vildmarkshotellet. Både Kolmården och hotellet ägs av Parks and Resorts.

– Vi har grym respekt för Parks and Resorts, som verkligen är en upplevelsekoncern i världsklass. Vi är väldigt stolta över att få arbeta med en stor park som Kolmården, säger Johan Jäger, creative director på Jung von Matt, i pressmeddelandet.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.