Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Julminnen fixar vinsten i Radio

Publicerad: 17 April 2012, 17:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Garbergs tar hem guldet i Radio med kampanjen ”Julminnen” för Stockholms Stadsmission.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Kampanjens syfte var att belysa att många som är hemlösa idag har firat klassiska jular med familj och gemenskap en gång i tiden. I radiospottarna får lyssnarna höra några av de hemlösa dela med sig av sina minnen från förr.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Årets vinnare bjöd på ett skratt. Ett barnskratt med spår av fultjack och frostnätter. Det smittade inte, men det stannade kvar. Och det påminde oss om att det finns effektivare sätt att väcka medkänsla än snyftningar och vädjanden.”

Silverägget går till Lowe Brindfors och kampanjen ”Målbrottet” för Viktor Rydbergs Gymnasium.

Arbetsgrupp "Julminnen"

Art Director Mattias Dahlqvist Ateljéassistent Henrik Grahnström Copywriter Hampus Mattsson Creative Director Petter Ödeen Formgivare Jacob Frisk Produktionsledare Birgitta Bergström Projektledare Pernilla Berg Uppdragsgivare Sandra Axell, Yvonne Borg PR Sedir Ajeenah Produktionsbolag Flickorna Larsson

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.