Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Julklapparna som vi minst vill ha av chefen

Publicerad: 3 december 2014, 07:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

Kopp, isskrapa eller present med företagslogo – det önskar sig svensken minst i julklapp från arbetsgivaren.


I kampanjen "Ett säkert kort" som tagits fram av gåvokortsföretaget Delicard har man undersökt vilka julgåvor som skapar mest missnöje på arbetsplatsen.

Enligt undersökningen har var tredje person någon gång blivit missnöjd över en julklapp från chefen. Mest missnöjda blir svenskarna av koppar, isskrapor och gåvor som pryds av företagets egna logotyp.

– Att köpa julklapparna till sina anställda är en utmaning för många företagsledare. Det finns ambition men ofta snålt om tid och en svårighet att hitta den där julklappen som passar hela organisationen, säger Helena Törnell, produktchef på Delicard i ett pressmeddelande.

För att marknadsföra sina egna gåvokort, där medarbetaren själv kan välja present, lanseras en kampanj med banners, radioreklam, pr samt filmen ”Dumma klappar till snälla barn”.

Kampanjen har tagits fram av reklambyrån Abby Norm.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev