Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Judit & Judit tillbaka i Fantasy-miljö

Publicerad: 7 Januari 2015, 07:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Comhem lanserar kampanjen "Lord of the Cable" för att marknadsföra sitt bredbandsnät.


Ämnen i artikeln:

Comhem

Den nya kampanjen har hämtat inspiration från "Sagan om ringen" och i reklamfilmen ska Judit och Judit hjälpa svenskarna att få snabbare bredbandsnät.

– Vi vet att många uppfattar fibernäten som framtidens bredbandsnät medan Com Hem fortfarande är starkt förknippat med kabel-tv och en något daterad teknologi. Detta vill vi ändra på, säger Com Hems marknadsdirektör Jonas Tränk, i ett pressmeddelande.

– Vi vill visa att de investeringar som vi gjort i vårt bredbandsnät under de sista åren nu gjort att vårt bredbandsnät är extremt kapabelt och snabbt. Att vi lyckas associera Comhem med ett modernt och snabbt bredbandsnät är en förutsättning för att uppnå våra affärsmål under 2015.

Bakom kampanjen står Comhems reklambyrå King. Kampanjen kommer att synas i tv, som print i dagspress och i banners online.

Arbetsgrupp

Kund - Com Hem

Jonas Tränk – marknadsdirektör

Åke Balfors -reklamchef

Reklambyrå – King

Peter Preisler – projektledare

Sunit Mehrotra – kundansvarig

Frank Hollingworth – Creative Director

Josephine Wallin – Art Director

Christoffer Dymling – Copywriter

Åsa Slättegård – produktionsledare

Calle Cassel – formgivare

Mediabyrå – Vizeum

PR-byrå – Wenderfalck

Sociala medier – The Viral Company

 

Filmerna

Camp David – produktionsbolag

Måns Mårlind och Björn Stein - regissörer

Rickard Edholm – producent

Kaj Steveman – vfx supervisor

Markus Ahlm – byråproducent, Colony

 

Print och digitalt

Chase Stone – illustrationer

Ulrika Dalin - Art Buyer, Colony

Blomquist & Co - originalproduktion

C2 - repro

 

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Comhem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.