Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Judit & Judit goes Indiana Jones

Publicerad: 5 Januari 2016, 10:17
Uppdaterad: 7 Januari 2016, 09:24

I Com Hems nya reklamfilm letar Judit & Judit gömda skatter.


Ämnen i artikeln:

KingCom hem

I årets första reklamfilm från Com Hem har reklamkaraktärerna Judit & Judit hamnat i äventyraren Indiana Jones värld. Väl där inleds jakten på "det oemotståndliga erbjudandet".

Filmen är en del av en kampanj som kommer att gå i print, online, utomhus och tv under den närmaste tiden.

– Det här är en del av vår bredbandskampanj där vi har ett nytt erbjudande till våra kunder som vi berättar om samt pratar om att vi även i år har vunnit utmärkelsen "bästa wi-fi". Judit & Judit brukar göra spoofs från kända filmer, förra gången var det Matrix och den är gången är det "Jakten på den försvunna skatten", säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem, till Dagens Media.

Judit & Judit har varit Com Hems reklamkaraktärer sedan 2009. Reklamkonceptet är framtaget av byrån King.

Arbetsgrupp

Kund – Com Hem

Jonas Lundquist – marknadsdirektör

Åke Balfors -reklamchef

Reklambyrå – King

Peter Preisler – projektledare

Sunit Mehrotra – kundansvarig

Frank Hollingworth – Creative Director

Josephine Wallin – Art Director

Christoffer Dymling – Copywriter

Åsa Slättegård – produktionsledare

Calle Cassel – formgivare

Produktionsbolag – Giants & Toys

Regissör – Henrik Sundgren

Byrå Producent – Markus Ahlm Colony

Producent – Tilde Franzén & Christan Rehnfors

Mediabyrå – Vizeum

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KingCom hem

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.