Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Jubel på LG efter Melodifestivalen-plats

Popgruppen Love Generation är en av jokrarna i 2011 års melodifestival. Något som glädjer gruppens huvudsponsor LG Electronics.

Katarina Libert


Publicerad: 30 November 2010, 08:46
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:30

Ämnen i artikeln:

MindshareLG

– Det är jätteroligt, vi är stolta och glada över att Love Generation har tagit nästa steg i sin karriär. Det är kul att vara delaktig när de går in i nästa skede, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkeschef på LG Electronics.

LG Electronics är, som dagensmedia.se tidigare berättat, huvudsponsor för popgruppen. Love Generation sattes ihop efter en talangtävling och var dragplåtstret i LG:s lanseringskampanj för mobilen Viewty GT400. 

– Detta med melodifestivalen är helt nytt för oss, vi har inga alldeles konkreta planer just nu. Det vi vet är att vi tänker fortsätta samarbetet med Love Generation under nästa år, säger Lottie Funck Ekelund.

Vad betyder detta för LG?

– Vi hoppas att vi når ut till fler när Love Generation blir kända för en bredare publik.

På vilket sätt som LG kommer att synas i sammanhanget, vet man inte i nuläget.

–  Vi har inte konkretiserat det ännu. Vi kommer att leta möjligheter och titta på en plan att ta oss framåt, säger Lottie Funck Ekelund.

LG har jobbat med Mindshare och Tank Y&R.

Ämnen i artikeln:

MindshareLG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.