Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Joy satsar på äldre kvinnor

Publicerad: 30 Mars 2015, 12:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Äldre kvinnor som samtalar om skönhet, stil och ålder. Det är en av ingridienserna i Joy:s nya kampanj som ska rikta sig mot kvinnor i den så kallade "Generation W".


Klädkedjan Joy lanserar en ny kampanj där de ska föra fram kvinnorna som tillhör "Generation W". Enligt kedjan är en "Generation W"-kvinna en stark och självsäker kvinna mitt i livet som inte ber om ursäkt för sig själv och vet vad hon vill och som tycker att livet är på toll vid 50.

Lanseringen görs efter en undersökning där det visade sig att 97 procent av Joys tillfrågade kunder uppger att media har en ytlig bild av kvinnor som "inte är purunga längre".

– När våra kunder säger att de inte känner igen sig i den bild som media förmedlar måste vi ju lyssna och agera, säger Charlotte Nordén, vd på Joy, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Våra kunder lägger mindre vikt vid att behaga andra. Klädernas uppgift är att hänga med i deras aktiva liv. Därför vill vi visa upp kläderna på kvinnor i rörelse istället för på modeller som poserar.

Projektet bygger på att låta olika kvinnor ur "Generation W" diskutera aktuella ämnen. I den första reklamfilmen handlar det om stil, skönhet och ålder. Resultatet av samtalen kommer att bli en tidning, en film och innehåll till Joy:s egna kanaler. Dessutom görs det vid varje samtal en fotografering som visar hur Joys kläder ser ut när kvinnorna bär dem.

– Det här är inte en kampanj utan ett nytt förhållningssätt för oss. Vi låter våra kunders röst bli vår framöver helt enkelt, säger Charlotte Nordén.

Bakom kampanjen står Kind Collective, Colony, Klintberg/Nihlén, Act Normal, Juno och fotografen Jesper Brandt.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.