fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Jonas Cramby frontar Garant

Publicerad: 11 september 2017, 06:30
Uppdaterad: 11 september 2017, 06:30

Bild 1/2  

Axfoodvarumärket Garant vill höja frysens status.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Med start nästa vecka drar Garant igång en av sina största kampanjer någonsin. Huvudperson i kampanjen, som kallas ”Basvaror för -18C”, är matprofilen Jonas Cramby, som valt ut 13 basvaror ur Garants sortiment som han tycker att alla borde ha i sin frys.

Kampanjen består av en reklamfilm, lifehacks i sociala medier och dessutom förses Garants bröd med en uppmaning om att frysa bröd istället för att slänga det, och mjölkpaketen får nya baksidor med information om kampanjen.

–  Det finns många fördomar om fryst mat som vi vill hjälpa till att slå hål på genom att sprida matglädje och smarta vardagstips för att göra vardagen i köket roligare och godare. Med frysen kan man äta säsongbetonat året om, säger Johan Neuman, affärsområdeschef för egna märkesvaror på Axfood, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev