Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Jon Olsson drog folk till Uber

Publicerad: 19 Maj 2015, 13:02
Uppdaterad: 18 December 2015, 07:47

Ubers och Betsafes samarbete fick fler än väntat att vilja ta en åktur med skidåkaren Jon Olsson.


Ämnen i artikeln:

BetsafeUber

I syfte att marknadsföra skidåkaren Jon Olssons Gumball-bil inför Gumball 3000 gick Betsafe ihop med taxiutmanaren Uber. Enligt Betsafe fick Jon Olsson drygt 5 700 förfrågningar, vilket är ett nytt rekord för Uber Stockholm.

– Vi är otroligt glada över det stora intresset. Aldrig tidigare har vi haft så här många bokningsförfrågningar under så kort tid, säger Lina Areblad på Uber, i ett pressmeddelande.

Elva personer valdes ut för en åktur. Resorna var gratis och istället gick pengarna som det skulle ha kostat till Gumballs välgörenhetsorganisation.

– Intresset för Jon och hans bil har slagit alla rekord. Vi hoppas att alla som inte fick chansen att åka med honom i fredags kommer till Gumball-starten vid Norrbron i helgen för att träffa Jon och resten av Team Betsafe, säger Mikael Nilsson, svensk marknadschef på Betsafe, i ett pressmeddelande.

För Team Betsafe kör också skådespelaren Dolph Lundgren.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BetsafeUber

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.